• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Засідання обласної творчої групи вихователів закладів дошкільної освіти.

Засідання обласної творчої групи вихователів закладів дошкільної освіти.

2018-04-13

Мистецтво повинне бути джерелом пізнання світу почуттів. Це правило естетичного виховання особливо важливе в пізнанні живопису і образотворчого мистецтва взагалі. В.О.Сухомлинський

Дошкільна ланка реалізує право людини на отримання такої освіти, яка б відповідала здібностям, інтересам, нахилам дитини й дбала про її максимальний розвиток одразу після народження.

На сучасному етапі все очевиднішим стає те, що «традиційна освіта», орієнтована на передачу знань, умінь і навичок, не задовольняє потреби молодого покоління. З одного боку, інформаційна революція призвела до всеохоплюючої демократизації творчості, відколи нові інструменти для взаємного обміну знаннями і поширення ідей стали доступними для мільйонів людей. З іншого боку, та сама інформаційна революція так швидко змінює довколишній світ, що стандартні методи й інструкції часто вже просто не діють і їх не застосовують. Саме тому, проблема інноваційних методів навчання і виховання є найбільш актуальною в сьогоденні.

Причинами нововведень, тобто інновацій, у дошкільній ланці освіти є необхідність вести активний пошук шляхів розв’язання проблем, наявних у дошкільній освіті; бажання не зупинятися на досягнутому; прагнення педагогічних колективів підвищити якість освітніх послуг, урізноманітнити їх, задовольняючи зростаючі запити батьків. Тому маємо визначити стратегічні пріоритети розвитку дошкільної освіти, шляхи їх реалізації, скерувати педагогічну спільноту до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства, держави, регіону на засадах європейських вимірів якості освіти.

Одним із пріоритетних напрямів навчально-мовленнєвої та художньо-продуктивної діяльності закладу дошкільної освіти є формування в дітей зв’язного мовлення, естетичного бачення, уміння самостійно складати різного типу розповіді. Дослідженням цих питань займаються такі науковці, як А. Богуш, Н. Гавриш, О. Білан, Л. Шелестова. Досягнення творчого рівня розвитку особистості можна вважати найвищим результатом будь-якої педагогічної технології.

Узагальнення поглядів сучасних науковців, аналізу дослідницьких джерел щодо природи зв’язного мовлення, її механізмів, процесу становлення, взаємозв’язку між структурою мовлення та його змістом дозволяє говорити про ефективність використання творів живопису художників як засобу розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку. Працюючи відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (освітня лінія «Дитина у світі культури») вихователь має сформувати художньо-продуктивну компетенцію дошкільників, виховати ціннісне ставлення до мистецтва. За державним стандартом дошкільної освіти результатами освітньої роботи є те, що дитина старшого дошкільного віку «…називає прізвища, твори улюблених вітчизняних та зарубіжних митців, пригадує їх зміст, порівнює твори. Виокремлює жанри народного, класичного і сучасного вітчизняного та світового мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт, побутовий. Виявляє інтерес до різних видів візуального мистецтва: декоративно-прикладного, живопису, графіки, скульптури, архітектури, дизайну. Фантазує, експериментує, змішуючи кольори, вигадуючи оригінальну композицію, змінюючи і створюючи нові форми».

З наведеного переліку чітко видно інтеграцію завдань з мистецтва, розвитку мовлення, мислення, уяви. Педагоги дошкільних закладів зіткнулися з проблемою як організувати навчальний процес, щоб старші дошкільники ознайомились зі значним переліком репродукцій, запропонованих програмою, які методи і прийоми стануть найефективнішими на шляху до поставленої мети.

Організація освітнього процесу за «старими» методами не дає бажаних результатів. На сьогодні науково-методичний супровід дошкільної освіти є вагомим фактором підвищення її якості. Останні дослідження науковців відкривають для педагогів переваги евристичних методів. Отже виникає потреба спробувати методи та інструментальні прийоми ТРВЗ, ейдетики, використання інтелектуальної карти, коректурних таблиць, створення міні-музеїв тощо.

Саме тому 12.04.18 відбулось засідання обласної творчої групи вихователів закладів дошкільної освіти. Проблема засідання: «Методичні аспектиформування художньо-продуктивної компетенції дітейдошкільного віку». Учасники творчої групи реалізували свої практичні уміння під час розгляду картин відомих художників та створення інтелектуальної карти та коректурної таблиці до занять.

Результатом засідання творчої групи стали напрацьовані методичні рекомендації для вихователів щодо використання творів живопису для розвитку зв’язного мовлення дітей.

Інформацію підготувала Гагаріна Н.П., старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти

/Files/images/30657052_303143283551106_3535024351105515520_n.jpg/Files/images/30698581_303143290217772_6871891121765613568_n.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 242