У навчально-методичному посібнику подано теоретичні основи використання творчості В. О. Сухомлинського в освітньому процесі дітей дошкільного віку.
Авторська спроба узагальнити та довести необхідність творчого використання педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського в умовах закладів дошкільної освіти. Видання містить методичні рекомендації з означеної проблеми, а також конспекти занять та проектів з досвіду роботи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Кіровоградської області.
Посібник рекомендовано директорам, вихователям-методистам, вихователям закладів дошкільної освіти та батькам.
У посібнику розглядаються теоретичні основи естетичного розвитку дітей дошкільного віку у спадщині В.О.Сухомлинського. Розкриваються думки педагога про значення естетичної культури в цілісному процесі – формування особистості та діалектичний зв’язок між емоційно-естетичним розвитком і розумовою діяльністю. Авторська спроба узагальнити та довести необхідність творчого використання спадщини В.О.Сухомлинського в умовах сучасного дошкільного навчального закладу освіти.
Використовуються матеріали з досвіду роботи педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів м. Світловодська, м. Олександрії та м. Кіровограда. Посібник розрахований для педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів освіти, студентів педагогічних вузів, батьків.
У посібнику висвітлено досвід роботи Світлани Котляренко, вихователя дошкільного навчального закладу № 73 «Червона квіточка» м. Кіровограда, опорного з питання вивчення і творчої реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та впровадження спадщини Василя Сухомлинського. Вихователям пропонується дидактичні та ілюстративні матеріали, рекомендації до організації та створення колективних робіт під час знайомства дошкільників з рдною природою та навколишнім світом, при вивченні тем з розвитку мовлення, художньої культури та математики.
Видання рекомендоване педагогічним працівникам дошкільних навчальних закладів, працівникам відділів, управлінь освіти, районних (міських) методичних кабінетів, що відповідають за дошкільну ланку та студентам педагогічних навчальних закладів.
Посібник містить матеріали методичного і практичного характеру з питань підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі.
Детально розглянуто організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку за Програмою «Впевнений старт».
У посібнику висвітлено досвід роботи педагогічного колективу дошкільного навчального закладу № 43 «Горобинка» м. Кіровограда, опорного з питання вивчення і творчої реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та програми «Впевнений старт».
Видання рекомендоване педагогам дошкільних навчальних закладів, працівникам відділів, управлінь освіти, районних (міських) методичних кабінетів, що відповідають за дошкільну ланку.
У посібнику на основі аналізу науково-методичної літератури з питань впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та узагальнення матеріалів обласної творчої групи подані інформаційні матеріали на допомогу педагогічним працівникам дошкільних навчальних закладів в період роботи за новою програмою.
Основна увага приділена плануванню навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку.
Видання адресоване працівникам управлінь, відділів освіти, районних (міських) методичних кабінетів, що відповідають за дошкільну ланку, керівникам дошкільних навчальних закладів.
У посібнику висвітлено досвід роботи Світлани Костянтинівни Демидової, музичного керівника дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №73 "Червона квіточка" комбінованого типу міста Кіровограда. Вона пропонує авторську модель планування інтегрованої музичної діяльності, методичні матеріали та практичні рекомендації щодо організації планування роботи з музичного виховання дошкільників.
У навчально-методичному посібнику висвітлено проблеми та подано методичні рекомендації педагогам щодо художньо-естетичного розвитку дошкільників. Запропоновано форми методичної роботи з педагогічними кадрами, діагностичні матеріали, конспекти занять з художньо-естетичного розвитку дітей старшого дошкільного віку.
Видання рекомендоване педагогічним працівникам дошкільних навчальних закладів, викладачам та студентам вищих навчальних закладів напряму підготовки "Дошкільна освіта".
У методичному посібнику подано теоретичні основи підготовки педагогів до художньо-естетичного розвитку дітей засобами творів живопису в освітньому процесі закладу дошкільної освіти. Окреслено педагогічні умови, методи і форми роботи, спрямовані на формування художньо-продуктивної компетенції дошкільників. Видання містить методичні рекомендації науковців з означеної проблеми, а також конспекти занять з досвіду роботи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Кіровоградської області.
Посібник рекомендовано директорам, вихователям-методистам, вихователям закладів дошкільної освіти, студентам, які навчаються за напрямом підготовки «Дошкільне виховання» та батькам.